Tea nem csak ötkor
2016. június 30. írta: sportosvillo

Tea nem csak ötkor

Edzéshez, fogyókúrához zöld teát mindenkinek!

A teáról sokaknak az angol arisztokrácia jut eszébe, pedig nemcsak kalapban, a csészét kecsesen tartva, hanem jóganaciban, akár üvegből is lehet teázni. A zöld tea hűséges társaddá válhat az edzések vagy a fogyókúra során, sőt nem pusztán a szép külsőhöz járul hozzá, az agyműködést is serkenti. Ha eddig nem voltál nagy teás, ezt olvasva az leszel. Vagy legalább megfontolod.

syngus_csakmozogj_greentea.jpg

Ezért idd mozgás előtt

Edzés előtt egy csésze (hozzáadott cukortól vagy egyéb ízesítéstől mentes) zöld tea testileg, lelkileg felpörget. Ennek oka a tea koffein- és katechintartalma – utóbbi pedig nemcsak felráz, hanem ténylegesen növeli az állóképességet.

Ezért idd mozgás közben

Ha edzés közben valami mást is innál a vízen kívül, készíts előre egy adag zöld teát, hűtsd le, töltsd az edzős vagy a motivációs üvegedbe, tegyél mellé esetleg pár jégkockát, és kész is a tökéletes frissítő. A zöld tea jó kiegészítője az egészséges életmódnak, hiszen csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást is.

Ezért idd mozgás után

Ha a reggeli mozgás mellett tetted le a voksod, nem szerencsés, ha elfáradsz, mire munkába kell indulnod. A reggeli rutin részeként edzés után kellemes levezetés egy csésze zöld tea, amivel könnyen felébresztheted az emésztésed, és csökkentheted a fáradtságérzeted.

syngus_csakmozogj_exercise.jpg

Ezért idd a fogyókúra ideje alatt

A zöld tea olyan aminosavakat tartalmaz, amelyeknek köszönhetően akkor is tapasztalhatod a testzsírcsökkenést, ha nem edzel. Persze látványos eredményt akkor érhetsz el, ha emellett rendszeresen mozogsz és okosan eszel, mindenesetre a zöld tea remek kiindulópont.

Ezért idd szellemi megmérettetés előtt

A zöld tea tartalmaz egy olyan L-Theanine nevű természetes aminosavat, ami a legjobb barátod lehet egy-egy stresszesebb időszakban. Az L-Theanine ugyanis csökkenti a szorongás tüneteit, javítja a koncentrációs képességeket és a tanulási teljesítményt is. Egyetemistáknak a vizsgaidőszakra 10-ből 9 blogger ezt ajánlja kávé helyett.

syngus_csakmozogj_greentea_girl.jpg

Ezért idd rendszeresen

Kívül-belül megszépít. Ha rendszeresen iszol zöld teát, az immunrendszered biztosan megköszöni. A megfázós „azt hittem, hogy már/még mászkálhatok éjszaka rövidujjúban” hetek utáni ágynyugalmat egy kis teázással akár meg is úszhatod. A zöld tea másik csodás előnye a haj- és bőrszépítő hatása. Serkenti a hajnövekedést, gátolja a hajhullást és még a bőrszarusodást is gyógyítja.

#zöldteátmindenkinek

A bejegyzés trackback címe:

https://csakmozogj.blog.hu/api/trackback/id/tr618857748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicknick 2016.07.01. 13:08:36

Én a pálinkával vagyok igy...

Jazo 2016.07.01. 15:41:35

Lehet hogy hatásos, de eléggé megváltoztatja az emésztést, ráadásul az íze is eléggé eltér a fekete teától. (mintha enyhén sós lenne) Fogynom kell és fogyok is - rendszeres sportolással - de ahogy nem vagyok hajlandó fogyókúrázni, diétázni a fekete teámat se cserélem le zöldre a "mellékhatásai" miatt. Persze lehet hogy másnak a szervezete jobban tolerálja. Néha kipróbálok egy-egy zöld teát, de eddig pár nap alatt mindig félretettem.

Szerintem a legjobb, ha felhagy a csodaszerek, csoda módszerek keresésével az aki fogyni szeretne. Be kell ismerni, hogy a legjobb, legélvezetesebb, legtartósabb módja a fogyásnak az életmód megváltoztatása. Be kell iktatni a sok mozgást, a sportot az hétköznapokba.

Én inkább sportolok heti/napi rendszerességgel valamit, minthogy madáreleségen, "nulla" zsírtartalmú, "nulla" kalóriás ételeken, édesítőszereken, porokon, meg csodakapszulákon éljek, mert ha az működik is, egyrészt minden csak nem természetes, és életem végéig sanyargatom magam azzal, hogy nem ezt eszem amit szeretek/szeretnék enni. Ráadásul míg pl. ingyen biciklizhetsz, a diétás módszer havi tízezrekbe is belekerülhet.

Én egyedül talán a csokievés-t iktattam ki (pontosabban inkább minimalizáltam), de ezen kívül mindig pont azt eszem amit korábban is., mégis fogytam pár hónap alatt vagy 15kg-ot. Még kell kb. 6-7kg mínusz és rendben is leszek. Azután már csökkenthetném is a napi sport adagot, de már hozzászoktam. Napi 40 perc sport nekem megéri, hogy ne hízzak el újra.

Az én választott sportom a biciklizés, illetve most térek át a hegyi túrákra (séta tempó). Nem verseny bicikli, mert csak fogyni akarok. Normál MTB kényelmes nyereggel (nagyon fontos a jó nyeregválasztás!) Egyszerre max 1,5-2 órányi biciklizés (nálam jellemzően 1 órás a rendszeres adag) Pár hét és átállok görkorcsolyára (mert imádom, fun és nagyon jó fogyáshoz), aztán kipróbálom a futást is. A futás alapból adná magát, de gerincsérvem van/volt, így azzal óvatos vagyok. Ha nem megy, a hegyi túrázás marad helyette.

Szóval nincs csodamódszer, csodaétel, csak te vagy, meg az akaratod. Ne sanyargasd magad olyan ételekkel és olyan sportokkal, amik nem jönnek be. Kóstold meg a zöld teát...abból is van mindenféle ízesítésű és ha bejön neked, akkor egy kicsivel előrébb vagy, de a zöld tea sem fog helyetted lefogyni.

droctor (törölt) 2016.07.01. 16:19:17

Ha le akarsz fogyni, akkor egyél kevesebbet, a mozgás sajnos nem sokat segít.

444.hu/2016/06/29/ha-le-akarsz-fogyni-akkor-egyel-kevesebbet-a-mozgas-sajnos-nem-sokat-segit

Jazo 2016.07.01. 16:46:50

@droctor:

Én 90%-ban ugyanazt eszem/iszom mint korábban...sőt ugyanolyan "egészségtelen" ritmusban, mégis sokat fogytam, mert naponta biciklizek, hétvégente néha túrázgatok. Nem járok edzőtermbe, nem iszok proteinitalokat, nem szedek fogyasztó tablettákat...kb. semmit abból amit egy étrendkiegészítőket forgalmazó boltban kapni...max. a szokásos multivitaminok. Nem eszek zabkását, a bundáskenyerem és fánkom ugyanolyan a étolajban sül mint ami 30 éve is kapható volt a boltban. Lecsöpögtetem, de nem itatom le a felesleges olajt papírtörlővel a sült krumplimról, mert úgy szeretem. Nem használok kókuszzsírt, nyírfacukrot, se barnát, se semmilyen édesítőszert, csak sima olcsó cukrot. A rántottámat sertészsírral készítem, ha megkívánom eszek zsíroskenyeret télen lilahagymával / nyáron paprikával.

Amúgy jellemzően nem tudok sokat enni, nálam még a háromfogásos ebéd se igazán játszik, egy amolyan "hétfogásos" lakodalmas, éttermi valami meg mission impossible. Sajnos genetikailag túl jó az emésztésem, lassú, minden morzsát felhasznál, így szépen, lassan alattomosan hízok...amihez sokat hozzátesz, hogy irodai munkát végzek.

Talán a csokievést szorítottam vissza és a a fehér kenyérről majdnem teljesen átálltam a barna kenyérre. (Sajnos nálunk nem nagyon kapni olyan jó savanyú sűrű barna kenyeret, amit a német rokonok hoznak minden alkalommal) Mást nem változtattam. Mondhatni "hitvallásom" hogy én aztán nem fogok koplalni, mert akkor nem ér az egész semmit. Ha abbahagyom, akkor visszajön minden, az meg nem opció hogy életem végéig koplaljak és bűnnek érezzem, hogy megettem egy jégkrémet.

A video-t nem néztem meg (majd otthon), de egy afrikai törzs étkezési szokásait, genetikai tulajdonságait, sőt étrendjét nem sok értelme van mintának venni. Ehetem ugyanazt, amit egy japán, mégsem fogok 110 évig élni. Amúgy meg a sportolás még mindig sokkal kivitelezhetőbb egy nyugati ember számára, mint az hogy annyit egyél és igyál, mint egy afrikai törzsbeli.

Ahogy az evés közben jön meg az étvágy, a sport is hasonló. Feldob, átalakít és egyre több fajta sport jön szóba, ahogy fogysz. Le lehet fogyni diétával is, és ha olyan súlyos stádiumban van az elhízás, akkor az is elengedhetetlen egy ideig, de hosszú távon nem éri meg diétázni.

csodatévő dzsagodar 2016.07.01. 17:24:48

A közlési roham is hizlal, főleg, ha ugyanazt hajtogatja valaki több példányban.
Virág elvtárs mondta meg a tutit: Nem kell folyton zabálni!